Davy, al 3 jaar geleden

Geplaatst: 10 december 2012 in Uncategorized

Het is nu 3 jaar geleden. Op 9 februari 2010 verloor jij de strijd tegen dat vuile beestje. Het beestje dat vele levens kapot maakt, ruïneert, twijfels geeft. Om 7 uur ’s avonds gaf jij de lang bevochten strijd op. Een strijd waar je zoveel karakter in toonde. Een strijd waar je liet zien wie je was. Altijd maar blijven vechten, ook in de moeilijke tijden! Het respect dat ik voor je heb, mijn achterneef, is heel groot!

Ik heb nog nooit iemand zo hard zien vechten voor zijn doel. Alles wat nodig was, deed je, ziek of niet. Sorry dat ik niet heb kunnen doorzetten met mountainbike, het spijt me zo dat ik niet meer van jou in mij heb… Ik had graag een paar procenten van je doorzettingsvermogen gehad, zodat ook jij trots op mij kon zijn. Het spijt me heel hard Davy! Zelfs met dat rotbeest in je, bleef je elke dag trainen. Opgeven was geen optie voor jou, en bij mij gaat opgeven veel te gemakkelijk.

Davy, voor mij was je echt niet alleen een achterneef. Nee, je was en bent nog altijd mijn idool. Die ene persoon waar ieder van ons wel naar opkijkt, ja dat ben jij voor mij! De laatste keer dat ik je zag, ik kreeg spontaan een glimlach. Zelfs met dat beest in je, wou je een wedstrijd rijden. Jammer genoeg was dit onmogelijk geworden. Sindsdien heb ik elke wedstrijd voor jou gereden. Elke wedstrijd met jou in mijn achterhoofd.

Hmm, de feesten komen eraan. Ook de dag dat je ons lichamelijk verliet, komt dichterbij. Die dag komt weer dichterbij, maar het verdriet volgt en wordt groter. Het gemis wordt sterker en sterker.

Weet gewoon dat ik je nooit zal vergeten en dat ik altijd aan je zal blijven denken. Je zal altijd mijn idool blijven want wat jij allemaal hebt bereikt, is gewoonweg ongelooflijk!

Beste achterneef, ik mis je !

Brecht Thaens

Geef een reactie

