Zoektocht….

Geplaatst: 3 december 2012 in Uncategorized

Een zoektocht die dreigt te duren tot in de eeuwigheid. De zoektocht naar woorden die beschrijven wat er echt in me omgaat. Woorden die andere vertellen wat er omgaat achter de zwijgende façade. Woorden die andere doen begrijpen dat mijn verpakking de inhoud niet verraad.

Het is me nog nooit gelukt die woorden te vinden, die andere begrijpen. Voor één of andere reden spouw ik ze zo uit, dat andere ze keer op keer neerslaan met eigen argumenten. Opkroppen is de nevenwerking…

Elke keer een beetje meer en stilaan vult de tank zich. De overloopklep is verbonden met mijn hobby’s en werk. Harder en harder omdat het maximumpeil stilaan wordt bereikt. Wat als dat wegvalt? Het doemscenario ligt klaar, maar het bijhorende rampenplan lijkt te ontbreken.

De zoektocht naar woorden die de druk verlagen blijft maar duren. Jaren zoeken leverde niks op.  Maken de woorden echt het verschil? Of verandert de zoektocht naar woorden stilaan in een zoektocht naar het juiste klankbord…

Brecht Toelen

Geef een reactie

